vervolg mount kenia - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van saskiagooren - WaarBenJij.nu vervolg mount kenia - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van saskiagooren - WaarBenJij.nu

vervolg mount kenia

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

20 September 2008 | Kenia, Nyeri

Dennis had last van zijn knie gekregen en besloot niet mee te gaan naar de top. Ik besloot het ondanks de hoogteziekte te proberen. Die nacht sliep ik met 3 truien een joggingbroek n muts en handsschoenen aan omdat het zo ontzettend koud was daarboven. Om 2.00 werd ik gewekt en na het drinken van thee begon ik samen met mijn gids naar de top. Ik begreep van hem dat er twee redenen waren om dit s nachts te doen. 1 je ziet niet zo goed waar je heen gaat(is erg steil) en 2 je kunt de zonsopgang op de top zien. Na 300 meter stijgen voelde ik me duizelig, moe, misselijk en koud. Met nog n afdaling in het verschiet die dag heb ik het toen opgegeven. 4500 meter heb ik gehaald.Het laatste stuk was behoorlijk stijl, en af en toe glipte je gewoon weg. Misschien was het beter geweest een dag te aklimatiseren, maar zo hadden we het nou eenmaal niet gepland. Blij dat we weer in het kamp waren nog even geprobeerd te slapen(inmiddels 5.00) Heel erg jammer dat ik de top niet heb gehaald maar het was een behoorlijke uitdaging, en ik heb mount kenia voor 4500 meter overwonnen. Om 7.00 ontbeten, en vertrokken richting kamp 1 kamp old moses. Het was behoorlijk modderig en natte voeten krijgen was niet te voorkomen. Omdat we iets voorsprong hadden qua tijd omdat we niet helemaal naar de top zijn gegaan waren we erg vroeg bij kamp old Moses(13.00) We zouden daar nog n overnachting hebben, maar we besloten door te lopen naar het startpunt om vervolgens weer lekker in ons eigen bedje te liggen. Die dag dus gedaald van 4200 meter naar 2600 het beginpunt. Moe maar voldaan werden we opgehaald door Jackson. Weer een ervaring rijker. Inmiddels was zijn vrouw met zoontje weer thuis uit het ziekenhuis(sorry Tessa ik heb fotos maar heb mn kabeltje niet bij om ze te plaatsen) Het gaat goed met ze. Met een van de waakhonden is het minder goed afgelopen. Ik had hem al twee dagen niet gezien voor vertrek en hij bleek erg ziek. Warschijnlijk vergiftigd. Jackson vertelde wat ze doen om een beest uit zn lijden te verlossen( met n hamer wordt ie dan doodgeslagen) Daar kreeg ik toch wel even de rillingen van . Ik weet het ik ben in Afrika en zo gaat het hier nou eenmaal. Maar ik zou het niet kunnen verdragen dat t beestje niet geholpen wordt of met n hamer gedood. Ik weet dat het gewoon te veel geld kost waarschijnlijk om die hond medicatie te geven, of een dierenarts te laten komen. Wij waren al onderweg naar mount kenia toen Jackson het vertelde. Ik heb toen gevraagd of hij de dierenarts wilde laten komen en dat ik er voor zou betalen. Mocht het nodig zijn dan maar n spuitje en geen hamer. Uiteindelijk bleek er niets meer aan te redden zijn en heeft de hond n spuitje gekregen.
Zo even weer wat leuk nieuws, zometeen gaan we boodschappen doen en vieren we de verjaardag van Ann bij Bernards place. De schommel is klaar die we hebben laten maken, en Jackson heeft touw gekocht voor de hangmat die ik van Andre heb gekregen. Dan kunnen de kinderen lekker bij Bernard in de tuin spelen.Morgen vertrekken we dan naar het strand van Mombassa. Nog even een paar daagjes genieten van de Keniaanse zon en dan is het weer tijd om naar huis te gaan. Ik zal de kinderen missen.
Lieve groeten uit Kenia

  • 20 September 2008 - 16:09

    Bonnie:

    Lieve Sas,
    Knap hoor dat je de hoogte en kou getrotseerd hebt. Dit pakt niemand meer van je af. Heel veel plezier nog aan het strand bij Mombassa. Geniet nog van de laatste dagen.
    Dikke kus

  • 21 September 2008 - 14:34

    Heleen (d):

    Hey sas,

    Heel stoer van je dat je ondanks de hoogteziekte zo ver bent gekomen!! Petje af hoor!!
    Lekker chillen in de zon de komende dagen. 1 maand gaat toch wel snel voorbij he??
    Geniet er nog even van!!
    Ik zie je wel weer op f4.
    Liefs,
    Heleen

  • 21 September 2008 - 21:44

    Bul:

    Ej Bikkel die je bent! Goed gedaan zuster.


  • 22 September 2008 - 07:28

    Bianca:

    Wat een super gave, intense ervaring zeg! Ik ben erg benieuwd naar de foto`s!! Geniet nog van Mombassa en tot snel!
    Dikke kus Bianca

  • 23 September 2008 - 18:02

    Heleen Wolf:

    hoorde vandaag dat je donderdag alweer in Ned bent,snel gegaan zeg,heb al je verslagen met plezier gelezen.Liefs Heleen en tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nyeri

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 September 2008

afscheid Upendo's childre's centre

22 September 2008

change of plans

22 September 2008

vervolg mount kenia

20 September 2008

vervolg mount kenia

20 September 2008

mount kenia oef!

Actief sinds 20 Aug. 2008
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 22511

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2008 - 26 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: