oog in oog met leeuwen @masai mara - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van saskiagooren - WaarBenJij.nu oog in oog met leeuwen @masai mara - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van saskiagooren - WaarBenJij.nu

oog in oog met leeuwen @masai mara

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

16 September 2008 | Kenia, Nyeri

Zaterdagochtend erg vroeg vertrokken richting masai mara. Om 6.00 sharp jaja de guide was op tijd(geen afrikaanse afspraak dus)vertrokken we richting masai mara. Een beste rit want het duurde zo'n 8 uur voordat we er waren. Zo'n 4 uur van die tijd op en hele slechte weg. Je kunt je niet voorstellen dat het heel normaal is flinke gaten in de weg te hebben en de weg van links naar rechts te berijden om de gaten te ontwijken. Finaly aangekomen in ons camp zo rond 15.00 in de middag. Vrijwel meteen vertrokken we richting het park om aan onze eerste game drive te beginnen. Eerlijk gezegd wist ik niet precies wat te verwachten, of we in de komende drie dagen veel dieren zouden zien of af en toe 1. In de twee uur die we de eerste dag in de masai mara rondreden zagen we ontzettend veel. Zebra s, gnoes, leeuwen, een luipaard cheeta, aapjes ,aasgieren, struisvogels en alles wat ik nu vergeet. Geweldig je kunt behoorlijk dicht bij de dieren komen. De leeuwen liggen heerlijk te pitten in de zon en kijken niet eens raar op als er verschillende safaribusjes vrij dichtbij komen om te kijken naar ze. Wow wat indrukwekkend zeg. Ik had alleen spijt van het tusker biertje wat ik in het camp had genomen want die wilde mijn lichaam verlaten maar met al die leeuwen in de buurt leek het me niet echt verstandig het busje te verlaten. Moe en zeker voldaan voor onze eerste dag safari gingen we terug naar t camp. Vooralsnog waren we de enige aldaar en konden we genieten van een heerlijk avondeten. Een viertal masai krijgers wilde een dans voor ons opvoeren. Ik wilde dat wel eens zien en voor het afgedongen bedrag van 5 euro zouden ze een half uur voor ons dansen. Bij het kampvuur kregen we een stukje theater op maat door de masai mannen. Redelijk vroeg gingen de oogjes weer toe, want een beetje fit zijn voor de volgende dag in het park. Deze keer ook nog nijlpaarden en krokodillen gezien. Na weer een schitterende dag in de masai mara werden we naar een masai dorp gebracht. Daar konden we een kijkje gaan nemen voor de oh zo commerciele prijs van 15 euro pp. Daar hebben we dna ook maar even nee op gezegd, omdat we ook het idee hadden dat het dorp daar geplant was voor de toeristen. Ook hadden we al het masai dansgebeuren achter de kiezen, en dat was dan ook wel even voldoende. Onze eerste douchebeurt sinds twee weken voelde bijzonder prettig aan kan ik zeggen, ook al was het in een betonnen hokje buiten het voelde al n viersterrendouche al inn met warm water. Heerlijk.De volgende dag gingen we erg vroeg op pad om de zonsopgang te zien en nog meer dieren. Dennis wilde graag een leeuw in actie zien, maar eerlijk gezegd ben ik blij dat we dat niet hebben gezien. Ik ben geen vegetarier maar getuige zijn van t vangen van een gnoe en daana oppeuzelen is toch geen wens van mij.De terugweg leek zeker langer te duren als de heenweg, en redelijk moe kwamen we weer aan bij Bernards place. Ze hadden ons gemist aldaar. Iris de vrouw van Jackson was nog niet bevallen(9maanden zwanger) en we maakten nog n grap dat als ze mee was gegaan op die weg ze zeker al bevallen zou zijn. Vannacht om 12 uur zijn ze naar het ziekenhuis vertrokken en om 7uur was Jackson de trotse vader van een gezond mannetje. Een jongetje dus. We zijn zojuist even gaan kijken en hij is prachtig. We zijn ook weer wat keniaanse weetje rijker.
Weetje dat mannen niet bij de bevalling aanwezig mogen zijn.


  • 16 September 2008 - 12:45

    Ferry:

    Ik ben erg benieuwd naar de foto's van al dat wild.Tijd gaat idd snel he,maar ik zal zeggen geniet ervan en succes met de berg.

    gr xx fer

  • 17 September 2008 - 11:32

    Neli:

    Ga je zover weg en zit je nog eerder in de sneeuw da wij.Geniet van alles wat nog komt Groetjes, ook van Linda

  • 19 September 2008 - 20:39

    Tessa:

    Zo gaaf al jullie verhalen te volgen, voel ik me toch een beetje daar! Heb je ook foto's van jackson en Alice hun babietje!? Ben zooooo benieuwd!!!!
    Enjoy!!!!

    Liefs Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nyeri

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 September 2008

afscheid Upendo's childre's centre

22 September 2008

change of plans

22 September 2008

vervolg mount kenia

20 September 2008

vervolg mount kenia

20 September 2008

mount kenia oef!

Actief sinds 20 Aug. 2008
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 22523

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2008 - 26 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: