weetjes - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van saskiagooren - WaarBenJij.nu weetjes - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van saskiagooren - WaarBenJij.nu

weetjes

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

16 September 2008 | Kenia, Nyeri

weet je dat keniaanse mannen hun vrouw mogen afzetten bij de deur als hun vrouw aan het bevallen gaat en daarna naar huis gestuurd worden.

weet je dat keniaanse kindjes witte handjes en voetjes hebben na de geboorte(wij dachten al even dat t een muzungu was, Iris what have you done?)Het schijnt bij te keueren in de zon.

weet je dat een bevalling in n private hospital 100 euro kost, en veel mensen dat hier niet kunnen betalen. Je komt dan in een ander ziekenhuis waar je dan je bed deelt met drie andere kersverse moeders. Of zelfs op de grond moet slapen.

Weet je dat je zelf eten meeneemt voor de patient.

Weetje dat er dan ten ere van de nieuwe baby een geit geslacht wordt ter viering.
(ik hoop maar dat ik daar geen getuige van hoef te zijn, eerlijk gezegd vind ik ze erg leuk die geitjes bij Bernards place)

Het was fantastisch dat we zo snel mochten kijken, en we voelde ons zeer vereerd.
Een hele leuke dag dus vandaag.

Morgen gaan we mount kenia beklimmen, het gaat 4 dagen duren en het schrijnt te vriezen bovenaan. Kunnen we alvast n beetje wennen aan het nederlandse weer.
Het schijnt er erg mooi te zijn.

In het begin leek een maand een lange tijd, maar nu is het alweer bijna tijd om terug te gaan.

We hebben nog een aantal wensen op ons lijstje en ik ben bang dat ik niet alles meer heb kunnen doen voordat ik terug ga.
Vanmiddag ga ik samen met Jackson een schommel bestellen voor de kinderen. Waar Upendo nu gevestigd is is geen buitenspeelplek. Maar het huis wat gebouwd gaat worden voor de kinderen zal op het erf van Bernard zijn, en het zou geweldig zijn als ze daar n mooie schommel hebben.
Dus van het gedoneerde geld, ga ik een schommel bestellen. Hij moet nog gemaakt worden dus denk ik dat ik helaas het resultaat niet meer met eigen ogen kan zien.

Volgende keer dus een ervaring rijker op 4500 meter.

Groeten Saskia

  • 16 September 2008 - 18:24

    Jack:

    Hoi Sas,

    het is voor mij nu twee maanden geleden, maar ben ik blij dat ik gewoon hier bevallen ben, terwijl Jim mijn hand vast hield!

    Liefs Jack

  • 17 September 2008 - 07:52

    Anne Florine:

    Hi Lieve Sas,

    Wat maak je ontzettend veel mee! Geniet ervan en succes met het beklimmen van de berg!!!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 17 September 2008 - 14:52

    Ratchda:

    Lieve Saskia,

    Wat een geweldige ervaringen. Momenten om nooit te vergeten. Ik ben wel blij dat je gauw terug komt. Mis je wel hoor! Geniet nog van al het moois. Kusjes voor jou en de kindjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nyeri

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 September 2008

afscheid Upendo's childre's centre

22 September 2008

change of plans

22 September 2008

vervolg mount kenia

20 September 2008

vervolg mount kenia

20 September 2008

mount kenia oef!

Actief sinds 20 Aug. 2008
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 22516

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2008 - 26 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: